Hespedamse  Tramweg  Maatschappij

 
UPDATE .............7-2-2012
Bouwverslag van Limburger 81

 

 

Inmiddels is de motorwagen zover gereed, dat de aanhangrijtuigen op gelijke hoogte gebracht kunnen worden. Het blauwe lijntje tussen de rijtuigen geeft het hoogteverschil aan. De pijltjes daaronder laten de vrije ruimte zien tussen wagenbak en de bovenkant van het draaistel. Deze ruimtes zijn nagenoeg gelijk. Om het hoogteverschil te overbruggen zal ik wat met het koningsspil en wielen moeten doen.

Het gaat de goede kant uit!
Vier draaistellen voorzien van grotere wielen op een rijtje en één koningsspil die te laag is.

Zo............de draaibank tevoorschijn gehaald.

 

Werkstuk ingespannen, centreren en draaien maar!

Was het maar zo makkelijk! Ben maar een eenvoudige burgemeester hoor!!

Dezelfde draaistellen met koningsspillen die precies 7 mm hoog zijn.
Volgende stap; het aanbrengen van de koningsspillen aan de wagenvloeren.

De foto toont de laatste onderdelen die nog aangebracht moeten worden.

Na veel meten en bedenken hoe ik de stoelen zou aanbrengen, is dit het resultaat.

Maar goed dat er geen Preisertjes met deze tram mee gaan, anders moet ik de beentjes amputeren!!

Rijtuig met stoeltjes. Nu de andere twee rijtuigen nog.

Naar boven of Volgende pagina